წრის მუშაობის პროგრამა
წრის დასახელება: უკეთ ვისწავლო ინგლისური
სკოლა: სსიპ ონის
მუნიციპალიტეტი სოფ. გლოლის საჯარო სკოლა
კლასი: II
მოსწავლეთა რაოდენობა: 4
საგანი: ინგლისური
მასწავლებელი: მერი ბარდაველიძე
საწრეო მუშაობის ხანგრძლივობა: I სემესტრი. ყოველ ორშაბათს 40.წუთი
მიზანი და ამოცანები:
- მოსწავლის ცოდნის დონის ამაღლება
- მიღებული ცოდნის პრაქტიკაში გამოყენება
- მოსწავლ;ეთა ინტერესების გაღვიძება ენის სწავლების
დროს
- თანამშრომლობითი უნარ-ჩვევების ჩამოყალიბება
წრის მოკლე დახასიათება: მეცადინეობებზე განსაკუთრებული ყურადღება დაეთმობა სიტყვების შესწავლას , მარტივი წინადადებების შედგენას; სწორას წარმოთქმის ჩამოყალიბებას და ლექსიკური მარაგის გამდიდრებას. გამოვიყენებთ სიმღერებს, დიალოგებს, მარტივ ტექსტებს;
მოსწავლეებმა ისწავლონ კითხვის წესები, მარცვლების სწორად წარმოთქმა და დამოუკიდებლად კითხვა ინგლისურ ენაზე.
პირველი კლასი მოიცავს ძირითადათ ზეპირ მეტყველებას
მე-2 კლასში კი ე.ს.გ მიხედვით მოსწავლეებს მოეთხოვება წერა, კითხვა. შესაბამისად საჭირო
ჩავთვალე შემექმნა წრე, სადაც მოსწავლეები შეძლებენ წერითი, კითხვითი, მოსმენის და
ლაპარაკის უნარ-ჩვევების განვითარებას.წრის მუშაობაში მიღებული ცოდნა მოსწავლეებს დაეხმარებათ
დაძლიონ ე.ს.გ-ით გათვალისწინებული მოთხოვნები, გაუძლიერდეთ მოტივაცია და შეძლებენ
გაიუმჯობესონ აკადემიური შედეგები.
საწრეო მუშაობის პროგრამა მოიცავს ეროვნული სასწავლო
გეგმით გათვალისწინებულ აქტიობებს.
მეთოდები და სტრატეგიები: გონებრივი იერიში.როლური
თამაშები, ლექციური მეთოდი, კეთებით სწავლა, ტექსტზე მუშაობა
განსახილვევი
თემები
თემა
|
მეთოდი
აქტიობა
|
აქტიობის ბოლოს
მისაღწევი შედეგები
|
თარიღი
|
1.საწრეო მუშაობის გაცნობა
2.კითხვის წესების შესწავლა
|
1მოსწავლეებისათვის
საწრეო მუშაობის მიზნებისა
და თემების გაცნობა
2 თამაში: გაწევრიანდი
საწრეო მუშაობის წრეში.კითხვა პასუხი.
3.ხმამაღალი კითხვა,სიტყვებზე
ვარჯიში
|
მოსწავლეს გამომუშავებული
აქვს ელემენტარული უნარ ჩვევები
|
15.10
|
1.მისალმებისა და დამშვიდობების
ფორმები
2.კითხვის წესების შესწავლა
|
1 მისალმებისა და დამშვიდობების
ფორმების ჩამოწერა დაფაზე.(ხმამაღალი კითხვა)
2.მინი დიალოგი ,,გაცნობა“
3მოდი ვიმღეროთ ,,hello”
4. .ხმამაღალი კითხვა,სიტყვებზე ვარჯიში
5. გასასვლელი ბილეთი
|
მოსწავლეს შეუძლია მარტივ
ინტერაქციაში (მინი დიალოგში) მონაწილეობის მიღება.
|
22.10
|
მასწავლებელმა თქვა
მოსწავლემ თქვა
.კითხვის წესების შესწავლა
|
1.გამოთქმებზე ვარჯიში
2.მოუსმინე და გაიმეორე მოქმედება
3.სიმღერა,,კლსზე“
4.ხმამაღალი კითხვა,სიტყვებზე ვარჯიში
|
მოსწავლეს გამომუშავებული
აქვს მეტყველებისათვის აუცილებელი უნარ-ჩვევები
|
29.10
|
საკლასო ოთახი და სკოლის
ნივთები
|
|
მოსწავლეს შეუძლია შინაარსის
გასაგებად სათანადო სტრატეგიების გამოყენება
|
5.11
|
ოჯახის წევრები
ყოფნა ზმნა
|
|
მოსწავლეს შეუძლია მოსმენილი
ტექსტის ბგაგება
|
12.11
|
სხეულის ნაწილები
ფონეტიკა
|
1ახალი სიტყვების განმტკიცება
2. მოუსმინეთ აუდიომასალას
და მიიდეთ ხელი სხეულის ნაწილზე
3. თამაში ,,გააცოცხლე
თოჯინა“ააწყვეთ დაშილი თოჯინა და მიუწერეთ რა ნაწილია.ჯგუფური მუშაობა
4.გამოთქმებზე ვარჯიში
|
მოსწავლეს შეუძლია მარტივ
ინტერაქციაში მონაწილეობის მიღება
|
19.11
|
გარეგნობა
დახასიათება
პირის ნაცვალსახელები
|
1დახატეთ და დაახასიათეთ
თქვენი მეგობარი
2. კითხვა-პასუხი(არის ეს დიდი?)
3.მიუსადაგე პირის ნაცვალსახელები
სურათებს
|
მოსწავლეს შეუძლია კითხვაზე
პასუხის გაცემა ახალი სიტყვების გამოყენებით
|
26.11
|
საკვები
მე მიყვარს…არ მიყვარს
…
|
1ახალ სიტყვებზე ვარჯიში
2.მენიუს შედგენა(ჯგუფური
მუშაობა)
3.კითხვა-პასუხი(გიყვარ
ნაყინი?)
4გასასვლელი ბილეთი
|
მოსწავლეს შეუძლია წერითი
ტექსტის სტრუქტურის დაცვა
|
3.12
|
სეზონი
|
1.ლექსის სწავლა ,,season”
2.ტექსტის წაკითხვა და თარგმნა, ,season“
3.დახატე შენი საყვარელი
წელიწადის დრო
|
მოსწავლეს შეუძლია მარტივი
ტექსტის კითხვა და თარგმნა
|
10.12
|
შინაური ცხოველები
|
|
მოსწავლეს ეცოდინება
ცხოველების სახელები და შეძლებს ისაუბროს რა ჰყავს და რა არ ჰყავს
|
17.12
|
ქვიზი
|
თემების გახსენება
|
მოსწავლე შეძლებს გაიხსენოს
ნასწავლი სიტყვები, გრამატიკული საკითხები და ჩამოაყალიბონ თავისი აზრი წრიულ მუშაობაზე
|
24.12
|
მოსალოდნელი შედეგები:
მოსწავლეს შეუძლია მასწავლებლის
მითითების გაგება.მოსწავლეს შეუძლია უცხოური
ბგერების ჟღერადობის, ინტონაციების აღქმა, მიბაძვა, გამეორება .მოსწავლეს შეუძლია მარტოვ
ინტერაქციაში მონაწილეობის მიღება.მოსწავლეს შეუძლია მინი დიალოგების გაგება.
სასწავლო რესურსები: ინტერნეტი, კომპიუტერი, ფერადი ფურცლები,წინასწარ გამზადებული
თვალსაჩინოებები.საწერი საშვალებები.პროექტორი.
საწრეო მუშაობის რეფლექსია
• გზადაგზა ვახალისებდი მოსწავლის წარმატებას, მაგრამ დეტალურად ვუხსნიდი თითოეული შეცდომის მიზეზს.
2.საწრეო მუშაობის დროს განხილული საკითხები გეხმარებოდათ თუ არცოდნის გაღრმავებაში?
საწრეო მუშაობის რეფლექსია
2018 სასწავლო წლის I სემესტრში შეიქმნა ინგლისური
ენის წრე, სახელწოდებით „უკეთ შევისწავლოთ ინგლისური“, მასში გაერთიანებულია II კლასის მოსწავლეები. წრე ტარდება კვირაში ერთხელ, ორშაბათს, მე–5 გაკვეთილზე. წრეზე განსახილველი თემები წინასწარ არის გაწერილი, რომელიც ემსახურება მოსწავლის, როგორც სააზრვნო, ასევე წერისა და კითხვის, მოსმენით და მეტყველების უნარ-ჩვევების განვითარებას.
საწრეო მუშაობის მიზანია მოსწავლეთა ცოდნის გაღრმავება,
თანამშრომლობითი უნარის წარმოჩენა. წრის მუშაობის აუცილებელი პირობაა, ვაჩვენოთ მოსწავლის
როლი საზოგადოებრივ ცხოვრებაში.
I კლაში მეტი ყურადღება ეთმობა
ზეპირმეტყველებას. მე-2 კლასში კითხვა შემოდის , ამიტომ მოსწავეებს უჭირთ წერა-კითხვა.
ბუნებრივია თუ უფრო გაღრმავებით ვასწავლი ინგლისურს აუცილებლად წაადგებათ.საწრეო მუშაობის
აუცილებელი პირობაა კითხვითი წესების შესწავლა,გამოთქმებზე ვარჯიში და გრამატიკული
საკითხები.
თავდაპირველად ჩემი მიზანი იყო,მოსწავლეთა
ინტერესების გაღვიძება ინგლისური ენისადმი. საწრეო მუშაობის პერიოდში მოტივაციის ასამაღლებლად:
• მოსწავლე თავად პოულობდა შეცდომას და ასწორებდა მას.(ან თანაკლასელის დახმარებით)
მოსწავლეები ყოველთვის ხალისით რჩებოდნენ წრის მეცადინეობაზე, ასრულებდნენ სავარჯიშოებს, გაუღვივდათ ინტერესი და პატივისცემა საგნისადმი, გაიზარდა მოსწავლეთა ცოდნის დონე, იყო ხარვეზებიც, ზოგჯერ რომელიმე მოსწავლე არ იყო. სწავლის პროცესში, როცა საჭიროებამ მოითხოვა, შევცვალე მასალის თანმიმდევრობა, მიუხედავად ამისა, საწრეო მუშაობამ მიზანს მიაღწია და ხელი შეუწყო საგნის პოპულარიზაციას სკოლაში, სხვა კლასის მოსწავლებმაც გამოთქვა წრეში ჩართვის სურვილი. მოსწავლეებს
გავაცანი საწრეო მუშაობის თემები და მიზნები. დაგეგმილი მქონდა თითოეული სამუშაო დღე,
რის მიხედვითაც წარიმართა მეცადინეობა. მეცადინეობის პერიოდში ვიღებდი ფოტოებს და ვდებდი
ბლოგზე. წრეზე მუშაობა საინტერესო და სახალისო იყო მოსწავლეებისათვის.
ინგლისური ენის წრის მუშაობა დადებითად აისახა საგნის სწავლების შედეგებზე.
კითხვარი
მშობლებისათვის
სახელი:
გვარი:
მოსწავლის
სახელი და გვარი:
1.თანახმა ხართ თქვენი შვილი ჩაერთოს საწრეო მუშაობაში?
ა) დიახ;
ბ)არა.
2. საწრეო მუშაობა ხელს შეუწყობს თქვენი შვილის ცოდნის
გაღრმავებას?
ა) დიახ;
ბ) ნაწილობრივ; გ)არა
3. როგორ ფიქრობთ: თქვენი შვილი ხალისით ჩაერთვება საწრეო
მუშაობაში, თუ ხათრის გaმო?
4. რა შედეგს ელოდებით საწრეო მუშაობის დასრულების
ბოლოს?
----------------------------------------------------------------------------------------
მოსწავლის კითხვარი
გვარი ,სახელი ---------------------------------------------
1. დროულად მოგეწოდათ თუ არა ინფორმაცია ინგლისური წრის შექმნის შესახებ?
--------------------------------------------------------
2.საწრეო მუშაობის დროს განხილული საკითხები გეხმარებოდათ თუ არცოდნის გაღრმავებაში?
-----------------------------------------------------
3.საწრეო მუშაობის დროს, მასწავლებლის მიერ განხილული აქტივობები იყო თუ არა საინტერესო და მრავალფეროვანი?
---------------------------------------------------------
4.იყო თუ არა მეგობრული და კეთილგანწყობილი გარემო?
---------------------------------------------------------
5.როგორ შეაფასებდით საწრეო მუშაობას?
--------------------------------------------------------------------
No comments:
Post a Comment